Yosemite 3

7 oktober 2017 - Huntington Lake, Verenigde Staten

lDonderdag 5 oktober verlieten we de camping van Yosemite, nou ja camping.... De camper stond flink scheef, geen douche, een onverwarmd toilet en hoop bevroren klanten die naarstig op zoek waren naar brandbaar materiaal.

We lieten de camping achter ons en gingen Yosemity Valley in. Wat een drukte, het leek de Zaanse Schans wel. Kudde's toeristen die achter elkaar gingen, lopend danwel met touringcars. En allemaal een foto maken van El Captain, een rotspartij die ondanks in het nieuws kwam omdat een rotsblok zich afscheidde en voor zichzelf begon. De geschiedenis leert dat elke seperatisme gevolgd wordt door bloed en ellende. Ook nu, twee klimmers kwamen om het leven en El Captain is voorlopg niet te beklimmen, ook niet dichtbij te bezoeken. We laten deze drukte voor wat het is en gaan naar de volgennde stek Rancheria in Sierra National Park.

Om daar te komen moesten we eerst naar de vallei, naar Fresno. Daar was het warm en behaaglijk, dikke trui werd verruild voor T-shirt en korte broek. Na enkele inkopen gingen we weer de bergen in naar Rancheriha bij Huntington Lake. Een hele mooie stek, wederom koud. De camping was doodstil, 5 van de 120 plekken waren in gebruik. Onze buurman had wat moeite om zijn caravan op z'n plek te krijgen, die hebben we geholpen. Hier ontstond direct een leuk contact met Paul, een gepensioneerde Amerikaan. Met 2 katten in de caravan reist hij meerdere malen naar Rancheria om te genieten van de rust en de natuur.

1. Peter Silverspecial:
    14 oktober 2017
    Ha Ed en Marion. Leuk om de verhalen te lezen. Ik, Peter en collega van Ed, gaat deze reis volgend jaar ook maken. Ga Ed bij terugkomst helemaal suf uithoren. Misschien parkkaart overnemen? Groet, Peter