Anaheim 2

31 oktober 2017 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we opgestaan en hebben het rustig aangedaan, we gaan weer naar Disneyland en hebben gisteren het meeste bezocht en gezien. Vandaag is het Helloween en........ het is super-rustig bij de ingang en bij het park. Daar waar wij gisteren ruim een uur nodig hadden om binnen te komen, kunnen we nu direct doorlopen. Nog voor tienen zijn we binnen, bij de atracties staan weinig gasten, de wachttijd is ongeveer 10 minuten in plaats van een uur. Wonderlijk. De gasten die binnen zijn hebben ook vandaag hun stinkende best gedaan om mooi verkleed te zijn. Ouders zijn verkleed, hun kinderen doen mee met hetzelfde thema, schitterend. Doordat het niet zo druk is, kunnen we meer van de omgeving zien en ontdekken dat we toch nog een aantal atracties moeten bezoeken. Een hoop atracties voor kleine kinderen, dat dan weer wel. Het valt ons op dat bij bijna elke atractie/voorstelling van Pinokkio tot Indiana Jones dat er explosies afgaan. Zelfs in ToonTown (gebasserd op Roger Rabbit en andere tekenfilms) zijn ze met TNT en dynamietstaven bezig.

Tegen 12 uur hebben we nagenoeg alles gezien en gaan de attracties dubbel bezoeken. Ineens begint de drukte toe te nemen, wachttijden gaan van 10 minuten naar 60 minuten. Het voelt als Koningsdag in Amsterdam. We zien dat de nieuwe gasten een oranje polsbandje dragen. Zij zijn dus voor het Helloweenfeest wat om 18:00 uur begint, wij worden dan geacht om pleite te zijn. Wij hebben niet extra betaald voor dit feest, jammer maar aan de andere kant zijn we na 18 uren Disneyland ook wel klaar. De mensen voor het Helloweenfeest gaan qua aankleding vele stappen verder. Hier zitten tientallen naai-uren in verwerkt. De ene loopt als een Big Mac rond, 4 dochters veranderen in 3 prinsesjes en een nare, enge koningin. Mr en Mrs Patatoehead, heksen, Superhelden..... alles komt voorbij, je komt ogen en oren tekort. Ook Disneyland onthult heel zachtjes hun decors voor de avond. We krijgen niet alles mee, sommige delen van het park zijn al afgesloten en worden na 18:00 uur ontsloten voor het Helloweenfeest. We gaan het vast wel terugzien op internet.

1. Carla:
    1 november 2017
    Dit bezoek aan Disneyland was dus ook weer een succes. De katten worden steeds meer aanhalig ze missen jullie.
  2. Mireille van kessel:
    1 november 2017