Anaheim 1

30 oktober 2017 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Afgelopen nacht hele andere geluiden gehoord dan de afgelopen 4 weken. Naast het voortrazend verkeer bij Los Angeles, hoorden we vannacht ook bijvoorbeeld een politieman die door zijn megafoon riep dat iemand daar niet mocht parkeren. Toch wel aardig geslapen en zijn fris voor de eerste dag Disneyland. Met een shuttlebus die ons op de camping ophaalt, gaan we naar het grote imperium van Mickey Mouse en zijn kornuiten. De bus is er binnen 5 minuten (we slapen namelijk in de achtertuin van Mickey) en direct stappen we in de grote drukte. Duizenden gasten willen perse vandaag ook naar binnen.

De wachtrijen zijn fors maar er lopen zulke vreemd uitgedoste figuren voorbij dat het wachten niet lang aanvoelt. Met Helloween verkleed men zich hier en heeft er maling aan wat een ander hiervan vindt. De een is nog mooier uitgedost dan de ander. We zagen een man in maatpak, voor op kantoor, bestaande uit tientallen oranje pompoenen. Ook een echtpaar die tot in detail verkleed waren als Mickey en Minnie.

De Amerikaan verenigt het nuttige met het aangename en verorbert om 10:00 uur al menig hamburgertje met cola weg terwijl hij/zij gewoon in de rij staat. Disneyland is omgetoverd tot een groot Halloweenpark. De aankleding is hartstikke mooi en gedetaileerd. Je komt ogen en oren tekort. Ik besef mij nu pas dat ik Mickey vandaag niet eens gezien heb.... Wel al die andere grootheden en helden. Aan het eind van de middag zijn wij beiden drijfnat geworden van Splashmountain, een boomstammen in een waterachtbaan. Het heeft zelfs hier gemotregent. We zijn lichtelijk doorwekt en verkleumd en taaien tegen 20:00 uur af (10 uren in  Disneyland). Morgen gaan we weer, maar dan op de echte Helloweendag. Ik neem geen grote camera mee, is een hoop gedoe, dus geen foto dit keer. Jullie weten zelf ook wel hoe Donald Duck en Goofy eruit zien.

1. Mireille van kessel:
    1 november 2017
    Wel erg leuk dat jullie precies met Halloween in Disneyland zijn.