San Francisco dag 2

2 oktober 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vanochtend vroeg fietsen mee en met de ferry mee naar de binnenstad. Om 09:10 uur namen we de boot naar Alcatraz. Geinige rondtour met koptelefoontje op in moerstaal. Omdat elke toerist met zo'n ding op de kop rondliep was het redelijk stil in de gevangenis. Indrukwekkend, van een nog levende oud-gevangene een boek gekocht en een kort praatje met de man gehouden. Als een echte groupie een handtekening gevraagd en met hem op de foto gegaan.

Daarna met de fiets naar Fisherman's Wharf geweest, clamchowder gegeten (uitgeholde brood met daarin een mengsel van vis, ofzo). Vervolgens met de fiets San Francisco in gegaan, een goede training voor de beenspieren, het is daar nogal heuvelig. De beroemde Lombard Street (die met dat slingerend straatje) naar beneden afgesjeesd met gierende remmen. Toeristen verwachten geen debiele Hollanders op de fiets en moesten meerdere malen opzij springen.

En tenslotte met de fiets de Golden Gatebridge overgegaan met sterke tegenwind. Gelukkig waren we niet de enige die dit deden, anderen hadden WEL een routebeschrijving bij zich. Edwin navigeerde op sterren en de stand van zon en maan. Na de brug hoefde we nog maar 18 kilometer te fietsen, nu zonder andere toeristen. De zon is heeeel anders dan in Nederland, kortom, we waren een beetje verdwaald. Meerdere hulpvaardige Amerikanen wezen ons de weg en zelfs Google maps op de telefoon bracht uitkomst, mits je genoeg stroom hebt. Met 20% spanning begonnen en toen we op 0% zaten, was de camping vlakbij. Al met al 3 uur gefietst, drijfnat van zweet, spieren die zich jaren slapende hebben gehouden, melden zich ineens maar wel gedaan! Voor het avondeten gaan we de camping niet meer af, geen puf en is inmiddels 20:00 uur.

Morgen inpakken en naar Yosemite!

1. Esther:
    3 oktober 2017
    Nou dat belooft wat morgen! Houden jullie vast een rustdagje! Wij slapen in Coulterville en kunnen rond 13.00 uur de hotelkamer in.
    We houden wel contact!
  2. Marion:
    3 oktober 2017
    Is goed...wij moeten nog wat boodschappen doen en effe langs een AT&T shop omdat Edwin zijn telefoon alles doet behalve bellen....
  3. Koen en Anneke:
    3 oktober 2017
    Wat zijn jullie weer sportief bezig zeg. De hamburgers calorieën vliegen er zo weer af. Hihihi. Veel liefs.💋
  4. Carla:
    3 oktober 2017
    zadel pijn?Ergens een koud bad in de buurt,nieuwe dag ,nieuw avontuur.
  5. Mireille van kessel:
    3 oktober 2017
    Wat een avonturen, leuk hoor!
  6. Luc:
    3 oktober 2017
    klinkt helemaal goed! Geniet ervan!