Van Las Vegas naar Joshua Tree

26 oktober 2017 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

De treinen in Las vegas wekte ons vriendelijk met hun getoeter, mooi we hebben nog een pittige reis voor de boeg. We gaan naar Joshua Tree National Park, de titel verraadde dit al. Nadat we via de snelweg Las Vegas verlieten, moesten we een kleine afslag nemen. We kwamen nu echt in-the-middle-of-nowhere. Grote duinen, afgewisseld met kale, danwel schaarsbegroeide, vlaktes. De brandstofmeter begon zachtjes terug te lopen. Halverwege kwamen we op Route 66, kan ook Route 99 zijn geweest, het is meer net hoe je het leest. De zon scheen op dat moment voluit, temperatuur zal ergens achter in de 30 zijn geweest. De brandstofmeter stond nu voorbij de helft en we moesten nog 180 km door de woestijn. Gelukkig was daar een pompstation, die waren we al uren niet tegengekomen. Het pompstation vroeg het dubbele dan normaal voor de benzine, de Floepert!!! Dat doen we niet!! Hup in de camper en gokken maar...... wat kan er nou gebeuren in de woestijn? Na ruim 140 km kwamen we in de bewoonde wereld met normale pompprijzen, soms loont het om een gokje te maken. Kort hierna de camping opgezocht. De camping bestond uit enkele campingplaatsen en een toilethuisje, meer niet. Hoe groot was het contrast van Grand Canyon naar Las Vegas? Het contrast is nu nog groter, er is absoluut geen mechanisch geluid te horen. De stilte is heerlijk. In de avond scharrelt een woestijn-muis/rat/beestje om ons heen. Hij pauzeert boven op mijn badslipper en maakt rondjes rondom het kampvuur. In de verte horen wij een uil, vandaar dat de kleine knaagdier bij ons eten, bescherming en genegenheid zoekt. De sterrenhemel is dit keer zo mooi dat ik opnieuw foto's heb gemaakt, ze zijn eindelijk gelukt