Yosemite 1

7 oktober 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

We hebben weer wifi en daardoor ook weer contact met Europa. Het voelde als vakantie van voor 1999. We zullen nu de afgelopen dagen beschrijven, elke dag een eigen blog.

Dinsdag 3 oktober vertrokken we vanuit San Francisco naar Yosemite National Park. Eerst nog langs de telefoonprovider, Edwin zijn simkaart deed niks meer. Dat verhielpen ze vrij vlot en wij op weg naar Yosemite. De rit was afwisselend, eerst fruitbomen, gevolgd door slingerende bergpassen. Naar mate wij hoger kwamen, daalde de temperatuur, met andere woorden: fokking koud!! Nadat wij ons bij de kampeeroverste hadden gemeld, zochten we ons plekje op. Er zaten twee snuiters bij ons plekje, het zal wel. Warempel, het zijn Marcel en Esther. Zij hadden zich bij de kampeeroverste gemeld en verteld dat het een verassing was, dat was het inderdaad.

Na enkele knuffels zijn wij in hun huurauto een stukje gaan toeren over de Tiogapas. Een beroemd stuk weg, prettig slingerend en afwisselend. Onderweg zagen we de buitentemperatuur dalen en al snel vielen de eerste sneeuwvlokken. Marcel liep nog in korte broek, logisch zij kwamen van 28 graden vandaan.

Na deze rit zijn we naar de camping gegaan om een vuur te bouwen en het avondeten  te maken. De knakworsten konden boven het kampvuur gegrild worden. Daarna merkten we dat het echt ging vriezen. Allemachtig wat koud!!

Hierna afscheid van elkaar genomen, we zien jullie wel weer in Nederland, het was een bijzondere ervaring om vrienden/familie in den vreemde tegen te komen.

1. Esther:
    8 oktober 2017
    Het was een geweldige ervaring deze middag en avond samen in Yosemiti! Inmiddels zijn wij in een vies en nat Nederland beland en proberen weer in een nederlands tijdritme te komen wat nog niet mee valt. Geniet van het moois en de warmte die jullie hebben bereikt.