Van Van Nuys naar vliegveld (het staat er goed)

2 november 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De laatste dag in de Verenigde Staten is aangebroken. Onze camping staat direct naast een klein vliegveld die ook helicoptervluchten aanbiedt en ook de lokale authoriteiten gebruiken. Dit gaat 's nachts dus ook gewoon door.......wanneer slapen die Amerikanen eigenlijk? We hebben de camper gereinigd en wel 6 vuilniszakken met meuk uit de camper gehaald, stelletje hoarders. Daarna hop, de snelweg op voor de laatste 55 km. Helaas het verkeer rondom Los Angeles staat regelmatig vast, nu ook weer. Kneppervast! Iedereen schuifelt maximaal 4 km/h en gunt elkaar geen inchje asfalt. Bij de binnenbaan is een carpoolstrook, daar mogen wij ook op. Alleen om daar te komen, moet je 5 rijstroken opschuiven, aan het begin van de vakantie was ik daar nogal huiverig over. Nu is het: richtingaanwijzer aan en zachtjes maar wel voortvarend doordrukken. Een vrouw was het daar niet mee eens en liet een minuut lang aan iedereen horen dat haar claxon nog in topconditie was. Enkele momenten rollen we al wat vlotter over de carpoolstrook, die vrouw bleef in haar rijstrook, verbeten verder in de file. Na een half uur mogen we al 40 km/h en na nog een kwartier voluit, gaan met die camper. Bij het verhuurbedrijf deden ze niet zo moeilijk, wij weten dat een raamstrip en de hor stuk zijn, zijn we vergeten te melden. Yeah right!!

De reis naar het vliegveld hebben we in stijl afgesloten met een strechted limousine, volledig ingericht met glazen en een barretje. Maar om nu al aan de alcohol te gaan??

We taaien af, het vliegtuig staat bijna klaar en we vertrekken over een uurtje. Ik ga in vliegtuigmodus en hoop over een kleine 11 uurtjes in het polderlandschap te staan op zoek naar verse groente. Kus voor allen, gegroet!

1. Esther:
    2 november 2017
    Goede reis! En tot morgen!!
  2. Tanja:
    2 november 2017
    Jammer dat jullie al weer naar huis gaan. Jullie verhaaltjes waren een welkome afwisseling op mijn dag. Fijne terugreis en tot snel 😚
  3. Mireille van kessel:
    3 november 2017
    Jammer dat aan jullie mooie reis en voor ons ontzettend leuke verhalen en foto's een einde is gekomen. Maaaaaaar......een avontuur om nooit te vergeten!
    Tot snel!!