Las Vegas

25 oktober 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Eindelijk, een heerlijk groot en zacht hotelbed, slaapt toch beter dan het harde matras van de camper. Na het ontbijt zijn we de Strip van Las Vegas opgegaan, dit keer lopend in plaats van de monorail. Het was 5 km van hotel naar het begin van de Strip, de zon schijnt volop. Hierdoor is het lang niet zo druk als gisteravond. We hebben nu de tijd om alles goed te bekijken. Na de lunch weer teruggelopen en lekker onderuit op een ligbedje in het zwembad. Heerlijk die zonnewarmte.

Aan het begin van de avond weer naar de Strip gelopen, het is koeler dan gisteren en minder druk. We zien nu ook de grote attracties die we alleen van de televisie zien. Bellagio had weer een mooie fontijnshow op muziek van Botacelli. Paste precies op elkaar. Op merdere fotogenieke plaatsen zien we mensen fotograferen en filmen met hun smartfoon. Ik heb, bemoeial en betweter die ik ben, de mensen gewezen dat het beter is om horizontaal te fotograferen. Je ogen staan immers ook horizontaal in je gezicht. De ene toerist dankt voor deze tip, de andere denkt; bemoei je er niet mee. Vandaag bij de Bellagiio vroeg een echtpaar of ik een foto van hen wilde maken. Na twee foto's merken zij op dat ik het niet goed doe, ik moet verticaal fotograferen. Onverbettelijk volk, denk ik nog. Maar als ik ze de foto's laat zien, zijn ze zeer content met het resultaat. Hierna nog de grote vulkaanuitbartsing gezien bij de Mirage. Prachtig allemaal. Voor je het weet loopt de avond ten einde en we lopen weer terug naar het hotel. De meeste mensen waarschuwen dat het te ver is om te lopen maar het gaat ons goed af. Voeten gloeien, dat dan weer wel.......