Dag 1 Moab

16 oktober 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend om 07:00 uur hoorden wij muziek, nu al een campinggast die de radio laat loeien? Neen, het is de lokale schoolband die op een aangrenzend sportveld aan het oefenen is. Een hoop getoeter en getrommel zo dichtbij en op een vakantie-pnwaardig tijdstip. We waren sowieso van plan om vroeg op te staan, we gaan naar Arches National Park. Er was een waarschuwing uitgegaan dat er voor campers te weinig parkeerruimte zou zijn op dit park, dus om 07:30 waren wij al op weg. Het is ongeveer 8 km naar het park en op het park nog eens 15 km rijden langs bizarre sculpturen die moeder natuur heeft gemaakt. De zon schijnt maar in een woestijnklimaat is het heel erg fris. De ene hiker loopt in korte broek en T-shirt en de ander loopt er als een eskimo bij. Wij kleden ons ook warm aan en nemen korte broek mee in de rugzak. De hike zou ongeveer 8km zijn als je een rondje loopt, wij besluiten om 'm 3/4 te lopen en dan via dezelfde weg terug. Met borden worden de Arches (stenen bogen) aangegeven. Na de mooiste arch houdt het mooie pad op en moet je gaan klimmen en klauteren. 60% van de bezoekers gaat ook niet verder dan dit punt. Op een berg(je)-rug waait er een stevige en koude wind, blij dat we warm aangekleed zijn. Zoals in de lijn der verwachting zijn wij halverwege de route kwijtgeraakt en daardoor de 5e van de 8 arches gemist. Het was ook raar dat wij een sprong van een meter naar beden moesten maken. Op de terugweg alsnog de 5e arch gevonden, eind goed, al goed. De zon schijnt 's middags lekker door en de korte broek mag aan.

Vanavond in een Diner gegeten, hamburger en milkshake! Echter de milkshake werd geserveerd in een piepschuimen beker en de hamburger moest jezelf opbouwen met de middelen die je op je bord had. Ik, Edwin, had mijn saaie hamburger op en zag toen pas de tomaten, uien en augurk liggen. Zucht, We moeten  og een hoop leren....