Van Anaheim naar Van Nuys

1 november 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanochtend heel relaxt gedaan, we hebben namelijk besloten om NIET naar Universal Studio's te gaan. Het komt logistiek niet helemaal uit; eerst van Zuid Los Angeles naar Noord Los Angeles rijden (ruim een uur als er geen files staan) dan op de fiets of bus (ook ruim een uur reizen) naar het pretpark toe die om 18:00 gaat sluiten. Helaas, met nog een fiets over wordt het net te bewerkelijk, we gaan relaxen en dus naar het strand. We hebben 4 weken een strakblauwe lucht gehad, in Los Angeles is het wolkendek potdicht en ondertussen flink afgekoeld tot 20 graden. Met bewolking naar het strand dus, we kiezen Santa Monicabeach. Op een groot parkeerterrein kun je voor 28 dollar je camper kwijt, ja daaag!  Op de openbare weg is het 2 dollar per uur, da's beter. Eerst maar eens de beroemde pier bezoeken, tevens eindpunt van route 66 of 99? Op de pier is een achtbaan(tje) die heel sneu zijn rondjes doet met 2-3 toeristen er in. Verder bij Bubba Gump Shrimp Company gegeten, dit restaurant hangt vol met memorablia van de film Forrest Gump. Eindelijk vis op het menu! Hierna nog een rondje gedaan door Santa Monica; een mooi en schoon deel van Los Angeles. Hierna weer de camper verplaatst naar de wijk/district Van Nuys in het noorden. Een alleraardigst gastheer verwelkomt ons, sluit de camper aan op water en elektriciteit. Tevens heb ik mijn fiets aan hem verkocht voor een mini-prijsje, hoef ik daar ook niet meer mee te leuren. De camping is reuzeschattig ingericht, elk laantje (met 10 plekken) heeft zijn eigen naam en thema. Wij zitten op de Sunsetboulevard, inclusief roze flamingo. Andere laantjes zijn vernoemd naar de Oscar, Marylin Monroe of Wizard of Oz, allemaal voorzien van kleine verwijzingen naar de film of inderwerp. De eigenaar heeft een originele politiemotor die een aantal keren in films gebruikt is. Ik heb erop gezeten, blijft toch een Harley! De tassen zijn inmiddels grotendeel ingepakt en we moeten nog een hoop dumpen of flink doooreten wat we allemaal nog aan boord hebben. Zal wel uitdelen worden morgen.

Deze dagen vieren ze de dias del muerto, dodendagen, waarbij men de doden feestelijk herdenkt. Een hoop fraai beschilderde schedels en aanverwanten.